NEBBIA
A márkáról
Történelem
Tekintettel arra, hogy az elmúlt évezred végén Szlovákiában hatalmas lyuk tátongott a piacon a fitneszruházat területén, nem kellett sok idő ahhoz, hogy az új márka meghonosodjon. 1998-ban exportálta első áruit külföldre, 1999-ben nem csak férfi, hanem női ruházatot is gyártani kezdett. 2000-ben a Nebbia már Szlovákia piacvezető márkája volt.
A 2003-as év azonban egy komoly válság kezdeteként jellemezhető. A Nebbia szerette volna bővíteni portfólióját, amelyhez kültéri ruházatot és termo fehérneműt is hozzáadott, míg a fitneszruházat fokozatosan háttérbe szorult. Később ez a lépés nagy tévedésnek bizonyult.
Fokozatosan a válság elérte azt a szakaszt, hogy a Nebbia márka pénzügyi problémákkal szembesült. Nagy adósságai voltak, nem tudta fizetni az alkalmazottait.
Ha az alapítók nem akarták, hogy eltűnjön a márkájuk, változtatniuk kellett valamit. Ezért tértek vissza ahhoz, amihez a legjobban értenek – a fitneszruházathoz. Egy ekkora válságot nem lehetett azonnal leküzdeni, de fokozatosan a márka ismét felzárkózott. A 2012-es év tekinthető a válság végének.
A 2013-2014-es években a márka tulajdonosai kollekcióik fejlesztésére és professzionális fitness versenyeken való részvételre összpontosítottak. Ezeken a rendezvényeken jó referenciákat kaptak, aminek köszönhetően 2015-ben hatalmas szerződést írtak alá – az USA-ba érkeztek, és elkezdték öltöztetni azokat a sportolókat, akik részt vettek a Mr. Olympia. versenyen.
Ez az esemény fordulópontnak mondható, ahonnan a márka presztízse csak nőtt. Ma a cég több milliós értékesítéssel rendelkezik. Alapítói, Martin és Stanka Peck szép történetet írtak arról, hogy ha valamibe beleteszed a szíved, semmi sem lehetetlen. Még az adóság és a közelgő csőd elhárítása sem.